Monday, January 18, 2010

SINARAN MENTARI





Sinaran mentari akan memberi peluang di dalam kehidupan kita setiap masa...usah dirisaukan...usah dibimbangkan...situasi yg berlaku sebagaimana apa yg telah berlaku kepada seorang saudara kita yang sudah berada dilevel yg tinggi...agak tidak sesuai utk dibincangkan panjang lebar...kerana ILMU RASA itu akan menjadi bahan fitnah kepada level orang awam....dan berbagai-bagai cadangan yang dikemukakan....akhirnya entah kemana....

jadi di sini,saya terpanggil oleh seorang sahabat blog saya....dia minta saya memberikan suatu jawapan yang dia ingin ketahuai....sahabat saya cuma terjemahkan dlm blognya....jadi tiada siapa dapat memberikan jawapan yang tepat....semuanya duk main kat ruang lingkup luaran sahaja.....perkaranya agak serius gak...hanya dia dan saya sahaja dapat merasai magnet disebalik apa yg berlaku....sambil-sambil tu,saudara saudari bolehlah melawat blognya....http://landskap-rohani.blogspot.com/

si zakir mintak tlg jgk ngan saya.....saya pun terlalu sibuk sangat dalam sehari dua ni...dan sempat jenguk2 kejap jer.....sebelum itu saya mintak maaf banyak2 laa kepada saudara sizakir....untuk tontonan umum...saya ada jawab jgk dalam blognya...tpi saya tak pasti laa..samada ada sampai ke tidak ruangan komen yang saya layangkan itu...jadi sekali lagi saya utarakan dilaman blog saya..kot2 dalam blognya tak sampai.....


salam saudara zakir....kehadapan saudara saudari islam seagama...terdahulu saya memohon kemaafan di atas tersalah kata dalam coretan komen...jadi di sini saya mencelah dari sumber2 ilmu yg saya dapati dari kengkawan kita semua..bahawa tahap pemikiran dan idea spontan yang dialami oleh sizakir kita agak luar biasa dan diluar kotak pemikiran manusia biasa...

jadi oleh itu,sebelum saya perlu lebih jauh..secara fitrah semulajadi manusia sememangnya kaya dengan sumber komen dan tafsir mengikut pengetahuan masing2 serta level kefahaman suatu ilmu..maka:satu contoh saya suka bawakan di sini ialah...sewaktu kita kecil,keluar aje dari perut ibu,maka disitulah terciptanya komen dr2 org2 yg bersama dgn ibubapa kita saudara kita melihat rupa paras kita...ala baby ni hitamnya dia.....ehh ehh baby ni hidungnya mancung laa...tk macam abah dia.....isk isk isk... kenapalah baby ni kulitnya jadi macam ni...

oleh itu marilah kita renung2kan bahawa dr kecil lagi,kita sudah diajar menjadi seorg pemberi komen....

jadi kalau nk berkomen2 ni,sampai kiamat pun tk abis2....lain yg diceritakan lain pula tajuk isu diperbesarkan....heheh

ohya!!situasi si zakir ni adalah agak luarbiasa
...otak,hati,jiwa,perasaan,roh agak berat utk menanggung kuasa pengetahuan ttg keagungan allah. oleh itu allah akan berikan kepada sesiapa tk kira brp usianya,brp byk ujian yg ditempuhi,brp byk amalan yg dilakukan,brp byk kejahatan yg dilakukan...sampai bila2 pun,kalau seseorg itu tenggelam dlm sifat lemah,hina,jahil serta miskin..selama itu tuhan akan celupkan dlm dirinya suatu ilmu mengenal allah...maka akan ditanggungnya tktau nk cakap..hanya empunya badan yg dpt merasai...

kesan ini berlaku disbbkan suatu kuasa amalan zikir yg diamalkan oleh si zakir kita ni....dan amalan2 wirid yg diambil dr sifunya atau dr sesaper laa...

jadi,kuasa frekuensi serta gelombang magnetik kesan dr zikir memenuhi ruang dlm badannya diantara roh n hati....pastu bila tiba suatu masa,pemikirannya akan jadi buntu....adakalahnya jiwanya tktau apa sebenar dirinya,kemana akan pergi...last2 sekali setelah gagal menemui jawapannya jgk...bagaikan suatu aura nk pecahkan kepalanya....inilah yg akan terjadi kpd seseorg itu,apabila rajin mencari mengkaji mengorek dan mengamalkan zikir khusus......akhirnya ia akan menangis tanpa diundang...setlh airmatanya kering,terciptalah suatu aura baru yg mengemaskini kan sofware dalamannya....

2 comments:

zakir932 said...

aku datang mencari tuan mengirim salam berkatalah kalam assalamualaikum....

terima keceh tuan afzam 5607 yang handsome(kata manis itu sedekah)segalanya sampai aku baca berkali-kali untuk pasti dan yang pastinya ....
..ketimur keutara kemana jua aku hanya menuruti
mengikut apa saja hukuman
.
.
.
.
.
kenapa ada jenama kasut BATA dan aliff....

zakir932 said...

sayer dateng lagi nihhh...... belek punya belek terpandang pulak gambar matahari tu... ado sesuatu kat situlah...SINARAN MENTARI.... matahari dengan cahaya.... cahaya itu bukan pulak matahari......bla.....bla.....bla....apa dia?