Wednesday, January 20, 2010

KUASA BERFIKIR MENCIPTA KEKAYAAN DAN KEBAHAGIAAN


Gambar apa ni?sebetulnya adalah gambar otak...eeiii jijiknya rupa sebenar otak manusia yer...tapi
begitulah hakikat kebenaran disebalik apa yang berlaku dalam kehidupan kita seharian.

Apakah anda semua tahu bahawa anda memiliki suatu kuasa@aura?Cuba kita berfikir sejenak, bagaimana orang lain yang bijak melalui proses kehidupannya?sedangkan otak manusia adalah sama belaka.
Inilah kuasa allah menjadikan manusia berbagai bentuk dan rupa,tapi memiliki suatu kuasa pemikiran yang hebat.Cuba kita terfikir dalam diri kita bagaimana ingin menjadi seorang yang berkuasa,supernatural,superpower,seperti citer mat saleh tentang the jumper,x-file,matrix dan macam-macam lagi.DIsebalik apa yang berlaku dalam kehidupan kita seharian hanyalah kita berfikir 5saat sahaja. Saya melihat manusia jarang berfikir untuk mencipta empayar kekayaan dan kebahagiaan sendiri.Kerana Kekayaan dan kebahagiaan anda boleh berkuasa untuk meletakkan diri anda dan siapa sahaja yang anada suka untuk berjaya.Prinsip ini boleh membuktikan anda mempunyai kekuatan mencapai kekayaan dan kebahagiaan demi diri sendiri sahaja.
Kita semua sebenarnya memiliki potensi yang besar untuk berjaya dan bahagia,tetapi kita perlu mengenali kelemahan diri sendiri dan mengenali fikiran kita kearah mana,kemudian menjalani hidup kita sendiri untuk mendapatkannya.Tapi malangnya kita banyak menggunakan fikiran NAFSU dan SYAITAN semata-mata.
Oleh itu,kenalilah batin(jiwa dalaman) anda sendiri dan anda akan mendapat apa yang anda inginkan dalam lingkungan kehendak yang perlu diutamakan dan kehendak yang tidak diperlukan,samada perlu segera atau tidak perlu disegerakan...............Kenapakah setiap diri kita,setiap perkara yang berkaitan kehidupan dunia semuanya ingin diutamakan dan disegerakan dan perkara yang berkaitan dengan akhirat dilewat-lewatkan dan tidak perlu segera?

Ada suatu masa dalam hidup,manusia akan melakukan apa sahaja yang ingin dilakukan.....apakah perkara itu?Mereka suka melakukan perkara yang tidak wajib dan perkara yang remeh temeh,tetapi ingin disanjung dan dipuji dan ingin mendapat penghormatan dikacamata manusia lain.......Jadi oleh itu,kehidupan anda akan lebih bahagia dan berjaya jika anda dapat berfikir 10kali.....iaitu berfikir secara matang sejak usia muda lagi.
Tetapi sejak berakhirnya zaman pemerintahan nabi Muhammad,ramai manusia islam melakukan perubahan besar dengan mengikis sikap membiarkan orang lain menentukan apa yang harus dilakukan tetapi mereka akan menentukan sendiri corak kehidupan mereka.

ALLAH yang kita percaya yang kita sembah yang kita bergantung denganNYA telah memberi manusia hak keistimewaan yang berupa kebebasan untuk berfikir.ALLAH mempunyai tujuan untuk mendorong manusia menjalani kehidupan sendiri......tapi alangkah sedihnya,kehebatan berfikir yang dianugerahkan oleh ALLAH itu tidak digunakan sebaiknya,Jadi marilah sama-sama kita mengenali potensi diri dengan merajinkan diri kita dengan baja iman dan amalan-amalan ibadat untuk mendekatkan diri,secara tidak langsung minda dibawah sedar itu akan menyerlah dan melebihi taraf minda dalam sedar(otak yang kita guna utk berfikir).

Setelah seseorang itu sudah mengetahui rahsia disebalik minda bawah sedar itu lebih hebat....maka disitulah akan terciptanya suatu kekuatan luarbiasa....dia dapat menolong orang lain dan dapat menolong dirinya....
setelah ALLAH membuka ruang minda bawah sedar itu,kehidupannya dipenuhi dengan zikir serta fikir yang unik.....oklah,cukuplah dulu untuk setakat ini,nanti saya akan kupaskan lagi bab ini....sekian terima kasih. 

No comments: