Thursday, February 4, 2010

MANUSIA MUDAH LEMAH?TAPI ADA EGO KE?.


Mereka yang GAGAL DUNIA DAN AKHIRAT,Mereka yang mudah lemah adalah mereka yang hanya pandai memberi alasan.Hidup dipenuhi dengan keegoan yang tinggi,tidak boleh menerima nasihat dan kaya dengan berbagai alasan.Terlalu mudah membuat keputusan negatif sebelum bertindak terlalu memikirkan akibat buruk.

Manakala mereka yang BERJAYA adalah mereka yang pandai mencari penyelesaian,mengintai peluang, memberi pertolongan kepada orang yang memerlukan dan melihat segala kesempitan sebagai kesempatan.

Jadi pilihlah samada anda ingin menjadi orang yang hanya pandai memberi alasan, atau kuat berusaha menyelesaikan diri sendiri dan membantu menyelesaikan masalah orang lain...Ingat!Kita pasti tidak akan berjaya jika sering memberikan pelbagai alasan.Habis,Mengapa masih perlu dan mahu cakap itu dan ini, Mengapa masih beri pelbagai alasan demi alasan,Jika hadapi masalah, tak usahlah sibuk memberi sebab dan alasan. Tetapi fokus dan teruskanlah mencari penyelesaian...Itulah tanda orang berjaya...Tahukah anda, ada 3 sebab utama mengapa kita mundur dan tidak berjaya.Dahla kita fikir negatif, bagi pula macam-macam alasan...Lepas tu MALAS pulak.

Akhirnya apa yang dia tahu,KENAPA AKU WUJUD DI DUNIA INI?KENAPA AKU TERPAKSA MENANGGUNG BEBAN INI?KALAULAH AKU TAHU HAL INI BERLAKU,AKU TAKKAN MEMILIHNYA?.......

Apa ni? sudah hilang pedoman hidup dengan menyuarakan persoalan macam-macam apa ntah....Kalau macam itu hal kita,maka selesailah situasi bahawa  kita selesa berada dalam zon itu dan habislah cerita, macamana nak maju?

Semoga saya dan tuan puan semua dapat mengikis dan mengubah cara berfikir dan bertindak mengikut kehendak islam yang sebenar begitu juga tiga sifat tabiat buruk yang disebutkan tadi.Amin.....berikanlah kami kekuatan untuk meneruskan perjuangan hidup ini.

TIADA SIAPA YANG PAKSA KITA UNTUK JADI SUSAH, SEDANGKAN KITA BOLEH SENANG DENGAN MEMBERI PELUANG PADA DIRI KITA SENDIRI.Anda Tidak Perlu "PERFECT" untuk jadi JUTAWAN !!!PELUANG telah terbentang di depan mata, terpulang kepada kebijaksaan anda untuk membuat PILIHAN...

Akhir sekali anda bacalah tiga kali kunci kata ini:

"AKU PERCAYA KPD KEBOLEHAN AKU!!!AKU PERCAYA KEPADA KEBOLEHAN AKU!!!!
AKU TIDAK AKAN MEMBANDINGKAN KEKURANGANKU DGN KELEBIHAN ORG LAIN!!
AKU SEDAR"AKU ADALAH JUARA"."AKU ADALAH JUARA"."AKU ADALAH JUARA"
MEMANG ADA ORANG ATAU SITUASI YANG AKAN MENGHALANGKU TETAPI AKU TAHU PENGHALANG YANG TERBESAR ADALAH DIRIKU SENDIRI.......3X

No comments: