Saturday, February 6, 2010

KENAPA YAHUDI BIJAK?MELAYU LEMAH?

PELIK LAA...ORANG YAHUDI NI BIJAK DAN PANDAI?
AsSalamualaikum....kembali lagi untuk ruangan terbaru kali ini, saya dapat satu idea selepas mengikuti satu program bisnes untuk menjana pendptn luarbiasa....iaitu DCE,Kebetulan pada satu masa saya berboraklah dengan seorang member, dalam diam-diam saya duk teliti mendengar perbualannya itu,saya dapat merekodkan bahawa dia amat mengagungkan dan menaikkan nama yahudi,bagi pendapatnya bahawa YAHUDI adalah sebuah bangsa yang hebat dan bijak.

Kenapa dia begitu lantang memberanikan dirinya mengatakan bahawa yahudi lagi hebat?..saya pun tertanya-tanya..."apakah rahsianya dan mengapa orang yahudi itu bijak pandai?..dan kebanyakkan orang melayu islam itu bodoh? Pelik....memang pelik kan!!...jadi saya mula ingin mengkaji,kenapa jadi begitu? sebabnya Rata-ratanya manusia ni Mudah lemah tapi ego tinggi..."ahh aku tahulaa kerja aku"kau peduli apa?..aku ada plan....kau jangan nak menyibuk..kau jangan nak nasihat aku...aku tahu apa yg aku buat..."Suatu ungkapan yang biasa kita dengar dari mulut saudara-saudara kita.

Saya harap kali ini kalau siapa-siapa ingin mengetahui rahsianya, mungkin dengan membaca artikel ni..kita boleh membuka mata dan menyedari kelemahan sistem pendidikan dan cara hidup kita....Ada member saya kata hidup kita ada 4 peringkat,pada berumur 25 hingga 35 hidup kita berpegang pada falsafah PANDANGAN,pd umur 35-45 thn hidupnya berpegang pada KHAYALAN,umur 45 -55 thn hidupnya berpegang pada PENGALAMAN dan umur 55 samapi mati berpegang pada KARAMAHNYA(nikmat yang dimilikinya tidak boleh sama dengan org lain, contohnya ada ke patut,orang lelaki yang dah tua bangka,tapi boleh bercinta dan berkahwin dengan seorang wanita yg cantik muda seksi).

Baiklah,berbalik kepada cerita saya tentang YAHUDI,Setiap tahun kita akan mendengar dan melihat bahawa Yahudi bermaharja lela menghentam penduduk dimana berada, samada di Gaza,mencipta berbagai produk,mencipta berbagai teknologi dan berbagai benda lagi yang hebat,kebanyakkan produk ciptaanya hak milik mereka sampaikan tersebar ke seluruh negara,Sebagaimana suntikan kefahaman mereka dalam agama juga dapat dicontrol juga seperti kewujudan golongan wahabi dan fahaman2 lain,tujuannya ialah ingin memecahbelahkan masyarakat islam.Pastu pula masyarakat islam melenting sana-sini dan berbagai cara untuk melawan balik kegiatan YAHUDI,tapi masih tidak berjaya.

Ada sebahagiannya melancarkan promosi dan iklan-iklan dan berita untuk memboikot barang-barang mereka.....usaha dan tindakan yang gigih bagi sesetengah pihak itu,kita mengucapkan terima kasih laa...tetapi sejauhmana ianya memberi kesan......al-maklumlah lain ilmu lain caranya...kita akur aje laa yer....bagi kaum Yahudi,semua negara ingin mereka explorer,termasukkan amerika,Palestin. Walaupun dari segi sejarah memang mereka tahu, Israel memang bukan milik mereka yg mutlak.

Terima kasih kepada kerajaan British yg memberi mereka penempatan selepas dihalau oleh Hitler pada perang dunia kedua. Tak perlulah saya mengulang lagi perilaku kaum Yahudi yang sekian lama di halau oleh umat manusia dari zaman Firaun lagi, berjuta-juta kaum Yahudi telah dibunuh, tiada suatu bangsa di dunia ini yang dibunuh begitu ramai dimuka bumi ini dan kini telah muncul pula di Amerika,kumpulan anti Yahudi kerana mereka (pribumi Amerika)telah mulai sedar yang mereka telah menjadi hamba dibawah telunjuk Yahudi (Proxy) Hanya masa akan menentukan peledakan dimana kaum Yahudi pula akan menemui penghalauan beramai ramai keluar dari bumi Amerika, mustahil?

Jika kita lihat sejarah, tiada apa yang mustahil akan berlaku terhadap kaum Yahudi...ahh,tak payahlah saya huraikan dalam sudut sejarah. Setelah saya memerhati dan mengkaji dan memantau beberapa lama mengenai kaum Yahudi dan saya tertarik untuk memberi penerangan dan memanfaatkan kepada kita dan generasi akan datang. Janganlah kita hanya pandai mengutuk kaum Yahudi, sedang badan dunia (UN) tak dapat melakukan sesuatu. Pembantaian secara zalim diGaza akan segera dilupakan tanpa satu pun general tentera Israel dibawa kepengadilan (sila lihat sejarah UN) maka itu kaum Yahudi bertambah bongkak, tujuan mereka hanyalah melemahkan kaum Arab disekeliling mereka.

Mengapa Yahudi Bijak? Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, muzik, sains dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.

Kenapa ALLAH memberikan segala-galanya kepada yahudi?Ilmu matematik, sains,boilogi,fizik, dan macam-macamla....Kerajaan malaysia pula berusaha dengan gigih untuk melahirkan masyarakat yang berilmu dan berjaya dalam semua dalam lapangan hidup,Sistem pendidikan diberi penekanan dalam bab ilmu matematik,tapi ianya tdk mendatangkan kesan yang baik,kebanyakkannya tetap gagal dan lemah dalam ilmu matematik...berbagai usaha kerajaan dilaksanakan untuk melahirkan masyarakat bijak mate, contohnya... akhirnya Adi putra sorang jer yang menonjol...dan Apakah ini suatu kebetulan? Atau salah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?

Sebagaimana gaya hidup masyarakat YAHUDI selalu diamalkan ialah semasa ingin melahirkan zuriat (untuk dapatkan anak yang bijak).Kaum-kaum ibu yg mengandung mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, mereka akan bertindak sering membaca buku,banyak melakukan kerja-kerja amal,banyak buat kerja rumah, ada yang menyanyi,bermain piano,menari dan bla bla bla dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami.

Gaya hidup mereka agak menarik manakala gaya hidup orang melayu pula...contohnya bila seseorang isteri yang mengandung hanya pandai bermanja-manja, tidak boleh buat kerja rumah,nanti penatla, kononnya akan menjejaskan kesihatan anak dalam kandungan, hanya banyak tidur, berpantang itu ini, mudah kecil hati, malas bergerak ke sana sini...akhirnya anak-anak akan jadi apa-apa entah, Minta maaflah yer, kupasan ini saya ketengahkan kerana melihat situasi masyarakat melayu pada hari ini memang macam itu, Lain pula kedudukan masyarakat islam zaman dahulu kala....contohnya cuba kita tengok status mak, nenek kita dulu....mereka rajin bekerja, rajin buat ke hulur ke hilir mencari rezeki.

Semenjak 20 tahun kebelakangan ini,kebanyakan anak-anak dan remaja entah sudah jadi apa?Walaupun mereka berilmu,cerdik dan sudah memiliki sijil, tapi mereka tidak mempunyai sikap yang baik dan macam-macam hal la. Ibubapa duk sakit kepala berdepan dengan perangai anak-anak mereka, sehingga ada yang mendapatkan khidmat bomoh sana-sini untuk dapatkan air tawar, bla bla dan macam-macam lagi usahanya untuk mencorakkan anak-anak menjadi seorang anak yang baik...

Kaum ibubapa tidak sedar disebalik kesan ke atas anak-anaknya berpunca daripada siapa? Adakah anda pernah tengok satu kisah temuramah dalam rancangan televisyen bercerita tentang ibu ADI PUTRA, ibunya bercerita semasa dia mengandungkan adi putra...dia selalu buat kerja amal, buat kerja itu ini dan rajin membaca quran surah maryam.....tengoklah kesan sekarang,hebatnya adi putra....

Sebagai satu contoh ingin saya kongsikan, ada pasangan suami isteri tidak sefahaman dan masing-masing mengabaikan tanggungjawab, macam-macam masalah blh timbul dalam hubungan, lalu bertindaklah diluar kawalan contohnya, sisuami bermain cinta dengan isteri orang, sisuami bermain cinta dengan anak dara orang,si suami melanggan pelacur,sisuami suka buang masa, sisuami banyak melakukan perkara-perkara negatif, suami terlalu panas baran, semua perkara yang isteri lakukan tidak kena dengan kehendak suami seperti masakan tidak sedap,layan tidak cukup dan bla bla bla.

Isteri menggunkan duit yang telah diizinkan oleh suami secara sah pun kena, al-maklumlah kena minta izin dengan suami setiap saat, nilai kasih sayang suami yang ada pada diri suami pula tidak ditonjolkan kepada anak isteri kerana suami memiliki  sikap terlalu serius, suami tidak pandai bergurau senda, suami pula terlalu pentingkan yang hal-hal besar,hal remeh temeh diabaikan, sisuami menganggap dirinya terlalu hebat (dalam hatinya menganggap bahawa dialah RAJA), lalu dia boleh buat sesuka hatilaa.Sehinggakan berlaku sesuatu perkara yang tidak dapat diselesaikan dalam rumahtangga, ada ketika isterinya memberi sedikit cadangan untuk diterima pakai,namun cadangan itu tidak dihormati dan dimarahi pulak,oleh kerana bagi suami  menganggap isterinya terlalu bodoh dan macam-macam hal lah tidak boleh dibincangkan......apa akan jadi?

Manakala sesetengah sikap si isteri yang jenis suka berleter, suka menangis, beremosi, putus asa, bersikap cemburu, sikap tidak puas hati dgn suami, dayus, mengabaikan layanan kepada suami, si isteri menyediakan keperluan suami dan kelengkapan tapi dalam keadaan tidak ikhlas, terlalu manja, terlalu ego, berlaku curang, jahat mulut, suka memaki hamun suami dari belakang, menceritakan keaiban suami kepada orang-orang lain. Jadi oleh itu, walau apapun berlaku kehidupan mereka masih boleh bertahan lagi,yang hairannya masing-masing keras kepala tapi  sempat lagi menimang beberapa orang anak....akhirnya anak-anak pula tidak sehebat sebaik yang disangkakan kerana suasana rumahtangga hilang keceriaan dan kebahagiaan....... SIAPAKAH YANG BERSALAH DALAM HAL INI?

Seperkara lagi dalam hal pemakanan pula, pasangan suami isteri kaum yahudi menitikberatkan soal makanan yang seimbang, si ibu pula sejak awal mengandung lagi mereka gemar sekali memakan kacang badam,air soya, kurma bersama susu dan untuk menyediakan makanan utama tengahari mereka ialah roti+ikan tanpa kepala +salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut mereka daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan.Betul juga apa yang dikatakan oleh rasulullah bahawa kepala ikan ada mengandungi bahan kimia yg tidak sesuai utk dimakan.

Menurut adat orang orang barat dan yahudi juga ketika mengandung menjadi semacam kewajipan untuk kaum ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan. Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang ke rumah Yahudi, anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita merasa mengantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran di sekolah kepada anak-anak.

Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan di rumah Yahudi, jangan sekali-kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dan merokok di luar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian.(Ironi nya,pemilik pengeluar rokok terbesar adalah siapa? tekalah sendiri..!)

Pemakanan anak-anak perlu dikawal, makanan awal ialah buah-buahan bersama kacang badam, diikuti dengan memakan pil minyak ikan (code oil lever).Di dalam pengamatan saya, kanak-kanak  Yahudi sungguh bijak dan rata-rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan  mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain muzik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.

Ini menurut saintis Yahudi, gegaran muzik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius musik terdiri dari kaum Yahudi.

Seterusnya dari darjah 1 hingga 6, anak-anak Yahudi akan diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak-anak bagi kaum Cina juga bijak dalam ilmu matematik.Kanak-kanak kaum cina boleh menguasai ilmu matematik setaraf dengan kaum yahudi dan mereka jauh berbeza tentang IQ dengan kaum melayu, boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!!! Segala pelajaran dengan mudah dapat di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran lain, aktiviti sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut pengkajian memanah dan menembak dapat melatih otak mem fokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perkhidmatan negara.

Selanjutnya di sekolah tinggi (menengah) mereka ditekankan dengan mata pelajaran sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupun kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetapi bila diteliti dengan serius ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan diketengahkan ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.

Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan. Mereka sungguh serius tentang perniagaan. Di akhir tahun di universiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan memperaktik dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda (10 pelajar setiap kumpulan) dan akan menerima hadiah.Adakah anda pernah tengok rancangan MR.TRUMPH di TV3 ?Satu rancangan realiti memilih beberapa orang yang boleh menyelesaikan beberapa rangkaian bisnes dengan berurusan online dengan seluruh dunia dan dalam masa yang sama mereka ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan di dunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.

Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah sambil membaca beberapa keratan ayat-ayat sucinya sambil menggoyangkan kepala mereka, menurutnya ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen di kepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif (Kebiasaan ditimur tengah diamalkan amalan menggoyangkan kepala adalah dari jemaah ahli torikat ketika berzikir), kesannya amat memberangsangkan. begitu juga kita lihat orang orang Jepun, mereka sering menundukkan kepala walaupun ianya sebagai adat.  ada makna disebalik kesan ilmu sains itu.

Bagaimana pula dengan orang orang Jepun yg pandai?Mereka juga bijak juga mencipta teknologi. Adakah ianya suatu kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!
Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell comptr, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

Kesimpulanya, pada teori saya, Untuk melahirkan anak dan keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa generasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah siibu melakukan latihan metamatik yg mudah tetapi konsisten disamping mendengar musik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berkhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsentrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.

Merokok menjanjikan generasi yg lembab,lemah dan bodoh.sebagaimana budaya merokok di Singapore pada tahun 2005 dititikberatkan. disini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7!!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menkjubkan sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupun hakikatnya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!Fikir-fikirkanlah.

6 comments:

Highlander said...

terima kasih menulis..mengikut pemahaman ambe begitu..

Ibarat kata Yahudi berada di pihak positif..dan Islam berada di pihak negatif..itu anggapannya..

sbb itu dlm bangsa kita byk benda negatif pun..ramai buat PHD (perasaan hasad dengki)terutamanya..

so..skrg bila bangsa kita dah cerdik2 maka mulalah mereka kata yahudi lebih bijak..(sbb bila belajar byk..boleh menilai)..

Maka akhirnya golongan melayu pun mulalah nak belajar ilmu mempositifkan diri macam2 kata terbitan skrg ni..yang paling popular skrg adalah dengan MOTIVASI..RAHSIA TARIKH LAHIR..MINDA SEPARA SEDAR..PATI KHAZANAH TERPENDAM dan macam2..hehe

tertarik juga bak kata mula umur 25thn..jadi 1-24thn adalah berada ditahap penerimaan data (belajar..kaji..mengaji)/download data ke minda...bila dah byk tahu macam2 info..maka mereka menilai dan berpeganglah pada falsafah masing2 begitu ke?

afzam5607 said...

Huhuhuhu....!!!terima kasih tuan sifu highlander tursina...sudi meluangkan masa utk memberi sedikit tip dan komen ttg bab yahudi ni....setahu saya,si tursina ni orang yang selalu bz di alam lain...sempat juga dia singgah kat sini....

sofieyya,cairo said...

amat bagus sekali kupasan yg di buat..sekali baca corak pemakanan, cara diorng bersukan,space masa ngan family..hubungan suami isteri seperti mana rasul s.a.w. dan ajaran Islam hendaki.

so,saper yg ikut sunnah skrng ni?hahaha..sure lepas ini ada yg dtng cantas..semua spekulasi yahudi jer tu.

bagi yg berfikir..teruslah berfikir...pasni dh bijak jd ejen yahudi dok bwh tanah,ok dk?..

Highlander said...

alam mane tu amujie ambe ader jer sambil2 merenung kalam2 ALLAH..

hehe ejen yahudi atas bawah=atas langit..bawah bumi..mungkin terpendam!ada yg tak tahu kt mane nak duk..serba tak kena..terapung..hoho

zakir932 said...

maybe rokok agaknya punca kelembapan sebab sebatang rokok terhijab qalbi selama 40hari....

Amirul Asyraf said...

mak sye asyik salahkan saya otak sye lembab huhu..sebab bapak sye perokok tegar..huhu