Friday, December 11, 2009

EXPOSE MISTIK

Terlbh dahulu izinkn saya mengucapkn slmt dtg kpd para pengunjung blog minggu ini.Setlh sebulan berlalu, kini sudah tiba masanya kita menempuh bln yg baru. Tpi,di Malaysia ini amat pelik dan sungguh hebat. Jikalau di luar Negara lg dasyat. Di malaysia, kita menyambutnya hari2 kehidupn dgn perasaan damai n blh meraikan kebebasan hidup tanpa menimbulkn unsur2 keganasan dan penindasan.

Itu tdk menjdi mslh pd saya krn hari2 yg dilalui ini ialah hari di mana silaturahim dpt dieratkan dr semasa kesemasa dan kegembiraan di kongsi bersama,manakala lain pula halnya bila menyambut hari raya. Tpi apa akan jd kpd mrk2 yg hidup dlm suasana kesusahan,kemiskinn& mcm2 ada lg. Itu kita kena tanya diri sendiri.

Saya ingin memberitahu bhw ada satu org tlh dtg pd sya& m’perknlkn dirinya. Setlh berborak2,dia meminta kpd saya utk menolongnya dlm menyelesaikn mslh jiwa dlmannya. Stlh dikaji dan di selidiki,semmgnya
dia mempunyai suatu penyakit yg sgt luarbiasa.

Tanpa berlengah masa, saya terus membaca bbrpa potongan ayat yg diajarkn oleh sifu sya. Dgn sepintas lalu ia menunjukkn reaksi yg menakutkn,saya tdk sangka air bacaan saya amat berkesan.Dia terasa loya dan muntah,bbrp seketika saya menghampirinya utk memastikan keadaannya stabil,tpi rupa2nya dia sudah brubah imej dan watak.

Keadaannya agak menakutkn saya,ketika itu situasi dia berubah,ia menjadi harimau jadian.lalu dia mengeluarkn suara :"hei!!aku adalah raja seluruh alam!!aku nk bertumbuk ngan kau disuatu tmpt yg luas". pd ketika itu saya agak terkejut krn saya bknnya pandai berurusan ngan org sebegini,dgn kuasa allah dan madad guru,saya mendpt suatu energy dan aura percikan guru saya dgn lantang saya menjwb bhw:hei!!mu knl ke aku ni siapa?mu tk pyh lawan guru aku la...memadai mu lwn dgn aku saja, aku adalah anak murid syeikh aku yg paling agung didunia dan diakhirat".aku akan bunuhmu"

Kemudiannya,saya memulakn lngkh ke2 dgn membca bbrpa potongan ayat utk menghancurkn jin setan yg menguasai tubuhnya.Pd fikirn saya,tdk begitu yakin dgn kejadian itu mcm suatu permainan dan lakonan semata2..sewaktu saya sdg membaca ayat2 suci...dia menunjukkn reaksi pelik dgn menyanyi dan berlagu dgn ayat2 quran.....naik bengong saya pd saat itu,seolah2 dia mempersendakn keje saya,tpi saya meneruskn jg usaha utk membaca ayat2 suci yg power...akhirnya dia mengaku kalah dan memohon saya hentikn bacaan ayat itu,:dia berkata....cukup!!cukup!!aku tk thn ni,rasa panas dan sakit....kejadian itu semakin memuncak dgn geraklakunya mcm diikat dgn kuat sekali...

Akhirnya dia lemah jatuh terlentang tk bermaya..saya pun cuba menyedarkn
nya&ingin memastikn keadaanya kembali stabil,lalu dia pun menjwb:apa yg berlaku tdi...penatnya dan sakitnya dan pahitnya dan panasnya rasa...
ok tkpela!nanti saya akn ceritakn hal sbnrnya...

Alhamdulillah,tdk ada daya upaya melainkn dgn kuasa allah yg mutlak... disamping bantuan dr belakang oleh sifu saya....ianya kembali stabil dan sihat....Pd hakikatnya allah belaka yg mengwl kehidupn kita,tanpa kita sedari tanpa kita pelajari tanpa kita rancang tanpa diupah tanpa bayarn....ianya berlaku dgn sekelip mata....

Sblm ini saya tdk brp pasti dan yakin dgn alam2 ghaib yg cuba menganggu kehidupan manusia yg berbagai cara dan penyakit.saya pun tdk pernah melihat atau mendgr lembaga2 pelik diluar sana...maksudnya saya tknk ambik tau psl2 alam lain...stlh peristiwa itu berlaku,byk perkara tlh mengjr saya erti perjuangan hidup ini tdk dpt lari gangguan nafsu,
syaitan dan jin samada ianya berlaku atas diri kita mahupun org lain.
Knpkah perkara ini berlaku setiap masa?knp ujian sebegini perlu dilalui? bagaimana utk menanganinya?siapa yg blh menolong kita?knp kita perlu percaya kpd alam ghaib?

Kini saya sdg sibuk dgn Thesis pengkajian saya yg tdk bertauliah,tp tlh mendptkn pengesahn wakil sifu saya.Kini Saya sdg berusaha utk mengumpul data n menganalisa ttg kecacatan dan kelemahan yg berlaku dlm kehidupan org melayu islam pd zaman ini.Dimanakah silapnya dan knp ianya tdk dpt
menyelesaikn& membasmi&mengurangkn jurang kejhtn&maksiat dlm masyarakat?

Sedikit sebyk saya sdh dpt melihat bhw MELAYU ini adalah satu kompleksi yg sgt hebat.Meskipun tiada bukti berbentuk artifek,tpi dgn tulisan manuskrip serta teori dari golongan pengkaji serta akedemik, ia dapat memberi sedikit gmbrn bhw mmg benar DISINILAH BERMULANYA DAN DI SINILAH JUGA AKHIRNYA.

Dri kajian saya jga,sgl sifat melayu yg dikatakn negatif seperti pemalas,iri hati,hasad dengki,tamak,suka menjaga hal org lain,suka kpd seks,mengalami penyakit kencing manis dan darah tinggi dan sebagainya, Pd dasarnya adalah gmbrn bhw itulah sifat 'melayu' dulu kala.Maksud saya mengenai 'melayu' dulu kala itu bknnya melayu zmn hang tuah atau empayar srivijaya,tpi ke belakang lagi.Melayu yg saya maksudkan itu ialah MELAYU LEMURIA dan ATLANTIS.

Ya,itulah yg saya dpti pengkajian saya ini.Dgn bukti dr bbrp buah buku, blog,forum serta teori,HAL INILAH YG CUBA DI TUTUP OLEH PENJAJAH SERTA SHADOW GOVERMENT spy melayu nusantara tdk knl lg siapa mrk.

Inilah di katakan operasi menidurkan sang naga oleh beberapa pihak sejak zaman dulu kala lagi. Takkala sang naga bangkit bangun, tiada siapa lagi mampu untuk menghalang. Dek kerana itulah Rasullullah mengatakan kebangkitan bermula dari timur.

Jika 'penjahat' telah menidurkan sang naga, kini marilah kita bersama-sama memulakan operasi membangkitkan nusanaga ini. Insyallah, sedikit demi sedikit saya akan siarkan 'progress' kajian saya ini.

Apa yang pasti, sifat kemelayuan yang di katakan negatif itu bukanlah buruk tapi ianya adalah projeksi kepada sifat nenek moyang kita dulu. Lemuria di nusantara ini cukup hebat teknologi spiritualnya. Mereka tidak berjalan seperti kita, tapi cukuplah mereka untuk teleport atau melayang-layang di atas angin. Dek kerana itulah mereka kelihatan sedikit bermalas-malasan.

Bila ada segolongan yang tidak mampu untuk berbuat demikian, dengan akal yang cukup bijak, golongan ini membina satu lagi ketamadunan yang di gelar ATLANTIS. ketamadunan ini mempunyai sifat yang cukup iri hati, dengki dan cemburu dengan kehebatan golongan lemuria ini. Dek kerana itu, terjadilah peperangan antara keduanya dan menyaksikan kedua-duanya turut musnah lalu tenggelam (sila perhatikan kisah nabi nuh).

Kisah perjlnan bagaimana Origin of Malay ini berasimilasi dgn kaum2 lain sepnjng perjlnan blk ke 'Cradle of life' ini cukup panjang.Dek krn itulah, bila tiba msa kita, wajah2 melayu amat berbeza&tiada spesifikasi yg khusus utk menentukn apakah itu Melayu?apakh melayu islm?

Jadi, apakah bagusnya jika nusantara saling bergaduh padahal kita semua dari leluhur yang sama. Jadi terus terang saya katakan, jika mahu bangkitkan kembali naga yang tidur, eratkanlah hubungan persaudaraan dengan 'kaum sedarah sedaging kita' yakni rakyat sumatra, tanah semenanjung, cina dan india serta orang asli,maka turut sertalah kita secara ramai2 menyertai majlis keilmuan tasauf yg tersimpan didlmnya 1001 rahsia kebaikan yg wujud dimalaysia ini.

2 comments:

zakir932 said...

saya suka menelaah pengkajian saudara cumanya di harap penulisan itu biarlah di tulis tanpa singkatan sebab aku tak pandai bahasa sms. mintak ampun ya.... kalau boleh saya nak add to be a follower dan letak sekali ruang shout mix...
wasalam

Anonymous said...

ok...terima kasih kerana sudi memberi respon tentang blog saya ini,nanti saya akan cuba perbaiki singkatan bahasa yang digunakan....harap maaf saudara.ok silakan!! buatlah apa yang patut,saya merelakan apa saja.